Postat de: borzasimona | 25 Octombrie 2010

Meniu de weekend – Ciorba taraneasca

Ingrediente :

• carne de care doriti(eu am folosit partea osoasa de la un pui)
• 2 morcovi
• 1 patrunjel radacina
• 1 pastarnac(telina)
• 1 ceapa
• fasole verde
• mazare(se poate pune si cateva buchetele de conopida si/sau varza dulce)
• 1-2 ardei
• 2 rosii
• 2 cartofi
• patrunjel verde
• sare, piper
• bors magic

Mod de preparare:

Pregatim carnea si o punem la fiert in 4 litri de apa si cu putina sare.Intre timp pregatim legumele: le curatam, le spalam, ceapa se taie marunt, pastarnacul, patrunjelul si morcovii in cuburi.
Cand oala de pe foc incepe sa clocoteasca, indepartam cu grija spuma, de cateva ori. Cand nu se mai formeaza atat de abundent spuma, adaugam radacinoasele.
Se lasa sa fiarba pe foc mic, daca ciorba fierbe cu clocote mari va fi tulbure.Pregatim restul de legume. Cand radacinoasele sunt fierte pe jumatate (incep sa se inmoaie) adaugam mazarea, ardeiul si fasolea verde.
Verificam cat de fierte sunt legumele si cand sunt aproape facute adaugam si cartofii. Dupa ce au fiert si acestia, punem rosiile fara pielita, taiate in cuburi (si, eventual, 1-2 linguri de bulion, dupa gust). Le mai lasam sa dea 2-3 clocote tragem oala de pe foc.O acrim dupa gust cu bors magic, adaugam vedeata si este numai buna de servit.

Reteta am luat-o de aici cu mici modificari.

Mi-am amintit ca aatunci cand eram mica mama mea facea tot timpul galuste in ciorba in care punea mazare….si erau preferatele mele. Asa ca m-am gandit sa fac si eu.

Ingrediente pentru galuste :
• 1 ou
• faina

Mod de preparare:

Oul intreg il amestecam cu faina…cat cuprinde…trebuie sa iasa un aluat elastic dar nu trebuie sa fie tare ca sa se desprinda de farfurie. Din acest aluat rupem cu o lingura galuste mici direct in supa. Sa aveti grija ca galustele vor creste in supa…sa nu faceti ca mine…ca ale mele au iesit cam mari, dar au fost delicioase…mi-a amintit de ciorba facuta de mama mea si asta a contat cel mai mult.

Si cum a fost weekend am facut si o pizza dupa reteta de aici, dar in loc de cornulete cu gem am facut o impletitura cu mere:


Lasă un răspuns

Categorii

