Postat de: borzasimona | 3 Iunie 2011

Scallion pancakes(China)

De cand au aparut verdeturile in piata, visez la niste placinte facute de bunica cu marar si loboda. Din pacate de fiecare data cand am fost acasa a intervenit ceva si nu am apucat sa facem. Asa ca ieri, cand am dat peste aceasta reteta m-am hotarat sa-mi fac eu placinte. Au iesit foarte bune, chir daca nu le-am facut cu aluat dospit ca si bunica.

Ingrediente :

• 400g faina
• 250g apa clocotita
• marar
• codite de ceapa verde
• sare
• ulei

Mod de preparare:

Punem apa la fiert iar faina o punem intr-un castron.Facem un aluat din faina si apa fiarta (imediat ce incepe sa fiarba o adaugam treptat treptat peste faina) si amestecam initial cu lingura de lemn, dupa care incepem sa framantam pana obtinem o biluta elastica.

Infasuram biluta in folie alimentara si o lasam pe masa intre 30- 45 minute astfel incat glutinele sa aiba timp sa se dezvolte.

Dupa 45 minute desfasuram biluta o pudram un pic cu faina si rupem din ea bilute mai micute (ies aproximativ 6 bucati dintr-o portie – o biluta are aproximativ 100 gr).Luam o biluta, restu le pastram in folie alimentara sa nu se usuce, apoi o aplatizam cu palmele pe suprafata infainata.Intindem cu facaletul o foaie cat de subtire putem. Dupa ce am intins foaia o pensulam cu ulei, o pudram cu sare, si cu coditele tocate de ceapa verde si/sau marar.

Rulam foaia pe lungime, strangem bine capetele, si o rulam din nou in forma de cochilie. Pudram suprafata de lucru cu faina, aplatizam cochilia cu palmele si apoi o intindem cu facaletul la o grosime de 0,5 cm. Incingem bine de tot o tigaie teflonata, o ungem cu ulei si cand sfaraie adaugam primul pancake. Micsoram focul astfel incat sa nu fie nici prea puternic dar nici prea slab si prajim 3-4 minute pe fiecare parte.

Au iesit foarte bune. Eu am zis ca fac doar jumatate de portie ca mananc doar eu….si mi-a parut rau ca au trecut imediat. Sper sa va incante si voua simturile.

Pentru aceasta reteta m-am inspirat de pe blog-ul lui Edith dar am adapta-o putin deoarece mie imi era dor de placinte cu marar.


Lasă un răspuns

Categorii

