Postat de: borzasimona | 11 Iulie 2011

Ciorba de cartofi

Fac ciorba de cartofi de foarte mult timp dar de fiecare data mi se pare ca nu are gust ca cea facuta acasa de mama mea. Pana intr-o zi cand mi-am dat seama care este diferenta. Mama mea face putin rantas la ciorba de cartofi. Asa ca n-am stat mult pe ganduri si am facut si eu o ciorba de cartofi….ca la mama acasa…doar ca am facut-o fara carne(afumata).🙂

Ingrediente :

• 500-600g de cartofi
• 1 morcov(eu am pus 2 mai mici)
• 1 radacina de patrunjel
• 1 rosie
• un ardei
• 2 linguri de faina
• 3 linguri de ulei
• 300ml lapte(se poate pune si smantana)
• 1 leg de patrunjel verde
• sare, boia

Mod de preparare:

Pregatim zarzavaturile. Curatam cartofii si apoi ii taiem cubulete. Curatam morcovul si patrunjelul si le taiem rondele.Ardeiul il taiem marunt . Oparim rosiile, le decojim si le taiem marunt.

Cand avem toate legumele pregatite le punem toate in oala, adaugam 2 L de apa si punem la fiert. Adaugam si putina sare. Cand legumele sunt aproape fierte pegatim un rantas.

Intr-o tigaie punem faina si uleiul. Omogenizam iar apoi punem pe foc. Lasam sa se prajeasca putin si adaugam ½ lingurita de boia.

Punem putina supa peste rantas si apoi il turnam in oala. Adaugam si legatura de patrunjel in supa(o adaugam intreaga doar legata cu o ata ca sa o putem scoate la final). Lasam sa dea cateva clocote, apoi adaugam laptele si condimentam dupa gust. Mai lasam sa fiarba cateva minute impreuna si ciorba este gata.

Se poate face si fara rantas, dar nu mai are acelasi gust.:)


Responses

  1. […] sunca este fiarta facem un rantas din 2 linguri de ulei si 2 linguri de faina(exact ca la ciorba de cartofi ) si il adaugam peste […]


Lasă un răspuns

Categorii

