Postat de: borzasimona | 26 Iulie 2011

Tarta rasturnata cu caise

Nu am mai facut o prajitura de mult timp cu caldurile de afara, dar de cateva zile s-a mai racorit asa ca m-am hotarat sa fac o tarta cu caise. Ii o prajitura care se face repede si ii foarte gustoasa.

Ingrediente :

• 1 kg de caise
• visine sau cirese(eu am folosit din compot)
• unt poentru tapetat
• zahar
• 5 oua
• 5 linguri de ulei
• 5 linguri de faina
• 1 praf de copt
• esenta de vanilie

Mod de preparare:

Ungem forma de tarta cu unt din abundenta, presaram zaharul si aseazam jumatatile de caise cu orificiul de la sambure in jos, in care am asezat in prealabil o visina ori o cireasa, in cercuri concentrice urmarind sa fie acoperita toata suprafata. Lasam deoparte forma cat timp preparam aluatul.

Prima data separam galbenusurile de albusuri. Batem albusurile spuma cu un praf de sare. Dupa ce s-a format spuma tare, adaugam 5 linguri de zahar si batem in continuare pana se topeste zaharul. Galbenusurile le amestecam impreuna cu uleiul pana se transforma intr-o crema, apoi adaugam peste albusurile batute spuma, impreuna cu 5 linguri de faina(+ praful de copt) si omogenizam usor.

Rasturnam aluatul peste fructele pregatite in forma de tarta, acoperindu-le complet, apoi introducem in cuptorul preincalzit, pentru cca 30 de minute, la foc mediu.

Dupa ce scoatem tarta din cuptor, desprindem marginile cu un cutit iar apoi o rasturnam brusc, cu ajutorul unui platou asezat deasupra. In cazul in care visinele (ciresele) s-au deplasat ori au ramas lipite de fundul formei, le asezam din nou in locul de unde au cazut.

Se serveste simpla ori pudrata cu zahar praf deasupra.

La noi a avut foarte mare trecere asa ca o recomand cu drag.:)

Aceasta reteta am gasit-o pe blog-ul Danei. Pozele ei arata putin(mai mult) mai bine decat ale mele dar la gust si a mea a fost delicioasa.🙂


Lasă un răspuns

Categorii

