Postat de: borzasimona | 26 Februarie 2012

Poale-n brau

Am zis,daca tot e weekend, e momentul pentru ceva mai special. Aceste poale-n brau au fost dragoste la prima gustare, dar pana acuma nu am indraznit sa incerc sa fac acasa. Ieri insa,mi-am luat inima-n dinti si m-am apucat de treaba. Am avut putine emotii cu aluatul dospit dar pana la urma a iesit bine.

Ingrediente :

• 600 g faina
• 200 ml lapte + 2 linguri pentru uns
• 50 g drojdie proaspata
• 2 linguri smantana
• 350 g zahar
• 1 plic zahar vanilat
• 6 oua
• 100 g unt
• coaja rasa de la 1 lamaie/ portocala
• 500 g branza vaci
• 70-80 g stafide
• 2 lingurite esenta de vanilie
• 1 praf de sare

Mod de preparare:

Amestecam drojdia cu o lingura de zahar si 50 ml lapte cald. Cat timp aceasta dospeste pregatim faina amestecata cu un praf de sare intr-un vas, apoi topim 200 g de zahar in lapte cald si separat topim untul. Punem maiaua peste faina, apoi adaugam laptele cald si indulcit, smantana si framantam.

Adaugam 3 oua si framantam putin, pana se incorporeaza in aluat.

Turnam untul topit peste aluat, 1 lingurita esenta de vanilie si coaja rasa de lamaie sau portocala.

Framantam aluatul cateva minute, pana devine elastic si nu se lipeste de maini (la mine nu s-a chiar dezlipit de maini dar a dospit si a fost ok). Cat timp acesta sta la loc cald, asteptand sa creasca, pregatim umplutura. Amestecam branza de vaci cu 2 oua, 150 g zahar, 1 praf de sare, stafide si 1 lingurita esenta de vanilie.

Intindem aluatul cu facaletul, apoi il portionam in patratele peste care punem branza de vaci.

Prin indoirea spre interior a colturilor, acoperim umplutura plasata chiar in mijloc.

Intr-o farfurie batem un ou impreuna cu 2 linguri de lapte.

Le punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt, ungem cu amestecul de ou deasupra

si le coacem in cuptorul preancalzit la 180°C timp de 25-30 minute sau pana devin aurii. Le pudram cu putin zahar pudra si daca avem rabdare asteptama sa se raceasca inainte de-a le servii.🙂

Aceasta reteta am gasit-o pe blogul Diva in bucatarie.


Responses

  1. Au iesit frumusele foc.

    • Au iesit si foarte gustoase, dar mi-a dat ceva emotii aluatul ca mi-a iesit destul de moale…si avand in vedere ca sunt la prima incercare nu prea am stiut ce-i de facut…am mai pus putina faina…poate nu trebuia:))…dar pana la urma au iesit super….multumesc din suflet pentru retetele minunate pe care le postezi zilnic


Lasă un răspuns

Categorii

