Publicat de: borzasimona | 7 decembrie 2012

Chec cu fructe, de post

DSC04684

Ingrediente:

• 3 mere mici rase
• 2 linguri suc lamaie
• 1/2 lingurita praf de scortisoara
• 220 g zahar
• 50 ml ulei
• 150 ml apa minerala
• 1 lingurita esenta de rom
• 1 lingurita esenta de vanilie
• 300 g faina
• 1 plic praf de copt
• 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu alimentar
• 1 varf cutit de sare
• coaja rasa de la 1/2 portocala
• 60g stafide
• 1/2 cana de visine fara samburi

Mod de preparare:

Punem stafidele la inmuiat in apa cu esenta de rom (cat sa le acoperim). Curatam merele si le dam pe razatoare. Le stropim cu sucul de lamaie si le amestecam bine, apoi presaram scortisoara peste acestea.

Mixam putin zaharul cu uleiul, apoi adaugam apa minerala, esenta de vanilie si coaja rasa de portocala. Punem merele rase, visinele si stafidele peste aceasta compozitie si amestecam.

Incorporam faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul de sodiu si omogenizam.(Fac o mica paranteza aici pentru ca in timp ce scriam reteta mi-am dat seama de ceva. Eu am facut 2 checuri dar sunt 100% sigura ca am uitat sa dublez cantitatea de faina :)…probabil acesta este si motivul pentru care checul meu nu a crescut foarte tare :)…oricum a fost asa de bun ca a trecut tot in ziua in care l-am facut. :))

Turnam aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si il coacem in cuptorul preancalzit la 180°C timp de 45 minute.

Obtinem un chec cu multe fructe, parfumat si foarte gustos. Un rasfat dulce in zilele de post.

P.S.: Daca faceti 2 checuri sa nu uitati sa dublati toate cantitatile. 🙂

Sursa de inspiratie


Răspunsuri

  1. Imi place ideea cu visine!

    • a fost delicios….chiar si cu mai putina faina:)


Lasă un comentariu

Categorii